Nicole Bubalo

nicole_bubalo

Director, English Teacher
BA English, MA TESOL and Applied Linguistics

Prima di fondare Globally Speaking, Nicole ha insegnato e gestito la Scuola di Inglese alla Loyola University Chicago Rome Center, dove ha insegnato tutti i livelli di Inglese Generale e ha preparato gli studenti per esami Cambridge e IELTS. E’ Cambridge Centre Exam Manager ed è Esaminatrice Orale per gli esami Cambridge. Insegna da 25 anni e ha esperienza che va dalla scuola primaria all’ammissione universitaria. E’ specializzata in Inglese Accademico, Formazione Insegnanti, Scrittura Accademica e Strategie di apprendimento.

Before founding Globally Speaking, Nicole managed the English Language School at Loyola University Chicago Rome Center, where she taught all levels of General English and prepared for Cambridge and IELTS examinations. She is the Cambridge Centre Exam Manager and is a Cambridge Speaking Examiner. She has been teaching English as a Foreign Language for 25 years and has extensive experience ranging from primary learners to university admission. Her areas of interest include English for Academic Purposes, Teacher Training, Academic Writing and Vocabulary learning.

Michelle Quigley

michelle_quigley

Director, English Teacher
BA Languages, MA TESOL and Applied Linguistics

Prima di fondare Globally Speaking, Michelle ha insegnato e gestito la Scuola di Inglese alla Loyola University Chicago Rome Center, insegnando tutte le fasce d’età e livelli di Inglese Generale e preparando gli studenti per tutti i livelli degli esami Cambridge. Da 15 anni insegna presso la facoltà di Medicina dell’Università Cattolica del Sacro Cuore. E’ Esaminatrice Orale per gli tutti gli esami Cambridge. La Sua formazione specifica riguarda Inglese per Professionisti, Formazione Insegnanti, Scrittura Scientifica, Public Speaking e Task-based Learning. Insegna Inglese come lingua straniera da 20 anni in una varietà di contesti in Italia e all’estero.

Before founding Globally Speaking, Michelle managed the English Language School at Loyola University Chicago Rome Center, teaching all ages and levels and preparing for Cambridge examinations. She is currently English language lecturer at the Faculty of Medicine at the Università Cattolica. She is a Cambridge Speaking Examiner. Her areas of interest include English for Specific Purposes, Teacher Training, Writing Scientific Articles, Public Speaking Skills, and Task-Based Learning. She has been teaching English as a Foreign language for 20 years in a wide variety of contexts in Italy and abroad.